De officiële 8-weekse mindfulnesstraining – Mindfulness Based Stress Reduction

Mindfulness betekent bewust aandacht geven in dit moment, zonder oordeel. ‘Opmerken wat er op dit moment is.’

In het dagelijkse leven staat bij veel mensen vooral de “doe-modus” aan. Alles wat we nog moeten doen spookt vaak door ons hoofd en laat ons soms moeilijk met rust. Bij mindfulness wordt de “zijn-modus” ontwikkeld. Een modus waarin je met aandacht bent met wat er op dat moment is, zonder daarover te oordelen. Door je aandacht te trainen lukt het om meer bewust te zijn van je gevoelens, gedachten en reactiepatronen. Door deze bewustwording ben je beter in staat om uit de automatische piloot te stappen en bewuste keuzes te maken in hoe je wilt handelen.

In deze 8-weekse mindfulness training, ook wel aandachtstraining genoemd, leer je de vaardigheid van mindfulness door te doen en te ervaren.

  • Je leert een nieuwe manier van omgaan met oude patronen die je soms in de weg zitten.
  • Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker.
  • De geest wordt rustiger.
  • Er ontstaat meer bewustwording.
  • Je kunt beter je grenzen bewaken.

Met mindfulness leef je intenser en bewuster. De training is niet zweverig, maar praktisch en toepasbaar in je dagelijks leven.

Programma
De training bestaat uit 8 sessies van 2,5 uur en een stiltedag. Tijdens de training doen we begeleide aandachts/meditatie oefeningen, eenvoudige bewegingsoefeningen, oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten, oefeningen gericht op het anders omgaan met stress, pijn en vermoeidheid, en uitwisselen van ervaringen in een groep.

Voor wie?
De training is voor iedereen die interesse heeft om de vaardigheid van mindfulness te leren, een investering wil doen in de kwaliteit van haar/zijn leven, het leven intenser wil beleven, meer wil genieten en een krachtiger ‘zelf’ wil ervaren.
Dit kan vooral goed van pas komen als jij merkt dat je hoofd vaak vol zit en dat je minder geniet van het leven. Of als je stress ervaart, vaak kritisch op jezelf bent, angst ervaart, veel piekert, slaapproblemen of burn-out klachten hebt.

Heb je nog helemaal geen ervaring met mindfulness of mediteren? Dat is mooi want dan kun je dat in deze 8-weekse training onder de knie krijgen. Mensen die al wel ervaring hebben met mindfulness maar hun vaardigheden willen verdiepen zijn ook van harte welkom!

Als je kinderen hebt [in de leeftijd van 0-18 jaar] kan de Mindful Ouderschap training misschien ook interessant  zijn.

Praktische informatie
Zie agenda voor de nieuwe startdata in 2022

Kosten:

€ 450,- voor particulieren
€ 550,- voor organisaties of wanneer je werkgever de kosten overneemt.
Dit is incl. materialen, werkmap, geluidsbestanden en de stiltedag.

Vergoeding:
Ik ben gecertificeerd mindfulnesstrainer categorie 1 en lid van de beroepsvereniging van mindfulnesstrainers VMBN. Mijn registratienummer is: 20221666
Zie hier voor meer informatie over vergoedingen.

Aanmelden:
Om je aan te melden voor de training kun je me een bericht sturen of bellen. Daarna volgt nog nog een telefonisch intakegesprek van van ongeveer 30 minuten. In dit gesprek kunnen we samen bepalen of de training op dit moment bij je past. Pas daarna is je aanmelding definitief.

Meld je nu aan of neem contact op voor meer informatie:

8 + 1 =

Locatie Koetshuis Randenbroek
Park Randenbroek

‘Het kleine wandelingetje door het park naar de locatie geeft al een gevoel van loslaten en ontspanning!’

Locatie:
Koetshuis Randenbroek, een prachtige plek in het Randenbroekpark in het voormalig poppentheater Toermalijn.
Heiligenbergerweg 115-119
3816 AJ Amersfoort

Makkelijk met de fiets te bereiken. Kom je met de auto, dan parkeer je gratis op parkeerplaats bij de Dahliavereniging Randenbroek. Ringweg Randenbroek 119, Amersfoort. Vanaf de parkeerplaats loop je via een wit bruggetje rechtstreeks het park in. Volg het pad rechtdoor en na twee minuten zie je aan je rechterhand het koetshuis! (Poppentheater Toermalijn).

3 minuten Ademruimte

Annika helpt je tijdens deze korte mediatie in drie stappen uit de ‘automatische piloot’ te stappen en kalmer te worden.

Share This